Site Search

The Truth About 9/11

Coming soon!

Coming Soon

Al-Jazeera – Pro-Israel Arab Network

Pin It


“I wish all Arab media were like Al-Jazeera,” – Gideon Ezra, former deputy head of Israeli General Security Service, quoted in ‘Foreign Policy (FP)’, July/August 2006 issue.

 

Kathy Shaidle’s article Al-Jazeera’s Newest (Jewish) Star was published in the anti-Islam Jewish FrontPage Magazine on March 26, 2008 – in which she blasted Avi Lewis 40, former host with Canadian Broadcasting Corporation (CBC) – for joining Al-Jazeera, the Middle Eastern broadcaster that serves as “the leading purveyor of anti-Americanism and anti-Semitism”. However, her outburst was nothing but to create Al-Jazeera’s image as ‘anti-Israel’ and ‘Jew-hating’ Arab-Muslim propaganda outlet.

 

Avi Lewis comes from a very powerful Canadian political family, known for it sympathy for anti-Muslim movements in Nigeria, Sudan, Indonesia, Islamic Iran, and occupied Palestine. Both his father, Stephen Lewis (former Canadian ambassador in Washington), and grandfather, David Lewis, were leaders of Canada’s opposition New Democratic Party (NDP).

 

Avi Lewis demonized Islam and Muslims in his interview at CBC with notorious Dutch parliamentarian Ayyan Hirshi Ali in June, 2007, who has since been expelled from the country for passport forgery. Avi introduced her as “Somali Muslim woman, subjected to genital mutilation and promised in arranged marriage with a Canadian”. Hirshi co-authored the script of Muslim-hating filmSubmission with Theo Van Gough. The film featured sexualized images of a Muslim woman with verses of Holy Qur’an written on her naked body.

 

The Qatar-based Al-Jazeera was launched 12 years ago to counter the Zionist-controlled anti-Arab western mass-media outlets, such as, CNN, BBC, Sky, and FoxNews – but with the passage of time, its original aims have long been hijacked, especially in its subsidary, Al-Jazeera International (AJI) – which controls Al-Jazeera.net/English and Al-Jazeera English TV – by pro-Israeli management and news reporters – who heavily depend on distorted and anti-Muslim major western news agencies, such as, Reuters, Associated Press (AP) and Agence France Presse (AFP). AP gets its news of Zionazi fascism from its West Jerusalem office, which is staffed with known American Zionist Jews and European Jew settlers.

 

 

Many of Al-Jazeera’s original pro-Palestinian staff  have been either fired or neutralized. One of them is Khalid Amayreh, a professional journalist and political analyst from West Bank. In his article published in ‘The Electronic Intifada’, dated September 15, 2006 – wrote:

 

“This writer, who has been working for Aljazeera.net/English, has dicovered by chance, efforts by some senior western editors at AJI to minimize and avoid as much as possible the publication of articles, especially news and feature stories, portraying Israel in a bad light or otherwise exposing Israeli occupation practices against Palestinian people.”

 

AJI’s senior editor, Vince Ryan and the Editor-in-Chief, Russell Merryman – are both hard-line pro-Israel Zionists. In February, 2006 – Dave Marash 66 (a Jew), former reporter for ABCNews’ “Hotline” joined Washington-based Al-Jazeera English (AJE) as anchorman. AJE has four news hubs – in Washington, Qatar, London and Kuala Lumpur. AJE’s military analyst is former US Marine captain Josh Rushing. Will Stebbins 42, the former foreign correspondent with AP TV News, is Chief of 125-member Washington bureau. Amy Marash (Dave’s wife), who earlier worked for MSNBC, is AJE producer.

 

AJE is habitual in cut & paste when it comes to its Zionist-controlled news sources. It still call Muslim resistance groups, “militants” or “terrorists” – anti-USrael Muslims, “Fundamentalist” or “radical Muslim” or “anti-Semites” or “extremists” or “Jihadis”, etc. It always toe-in to the “official story” when it comes to projecting Muslims as “bad guys”. For example, even today – it blamed Pakistan and Muslims for Mumbai’s terrorist attacks – without mentioning the fact that several Hindus political analysts and some some local newspapers have pointed their fingers toward a Mossad-BJP alliance behind the attacks.

 

Al-Jazeera was launched in November, 1996 by Emir of Qatar, Sheikh Hamad bin Khalifa at the cost of US$150 million. English channel began its broadcast on November 15, 2006.

 

http://rehmat1.com/2008/12/11/al-jazeera-pro-israel-arab-network/

 

 

 

Add comment


Security code
Refresh

Related Articles

Copyright � 2012 - ATT Media

All Rights Reserved.